Στους περισσότερους ασκούμενους , η προπόνηση ποδιων είναι εκείνη που δε θα εκτελέσουν ευχάριστα , ή μπορεί ακόμα και να παραλείψουν , αυτο συμβάινει γιατί πρόκειται για τη πιο κουραστική προπονητική μοναδα , για τις γυναίκες , ενώ δεν έχει έντονο αισθητικό ενδιαφέρον για τους περισσότερους άντρες.

Η σημαντικότητα όμως , της συγκεκριμένης μυικής ομάδας , είναι πολύ μεγαλύτερη από όσο αντιλαμβανόμαστε , καθώς η σωστή εκγυμνασή της βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό τόσο την αισθητική του σωματός μας , όσο και τη λειτουργικότητα του. Παρακάτω , θα αναλύσουμε εννέα λόγους για τους οποίους δεν θα πρέπει να αποφεύγετε να γυμνάζετε τα πόδια σας.

ΘΑ ΓΙΝΕΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΘΛΗΤΗΣ.
Η ισχύς που παράγεται από το κάτω μισό του σώματος , είναι απαραίτητη για σχεδόν κάθε άθλημα. Σκεφτείτε ποδοσφαιριστές οι οποίοι σπριντάρουν προς την μπάλα , καλαθοσφαιριστές την ώρα που πηδάνε προς τη μπασκέτα ή αντισφαιριστές με τα συνεχόμενα σπριντ σε μικρό χώρο . “Ένα καλά αναπτυγμένο κάτω σώμα θα σας επιτρέψει να ασκήσετε μέγιστη δύναμη σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, το οποίο με τη σειρά του σας κάνει πιο γρήγορους και πιο εκρηκτικούς”, λέει η Jen Sinkler, συγγραφέας, γυμνάστρια και πρώην ελίτ αθλήτρια. “Είναι πολύ σημαντικό για κάθε αθλητή του οποίου η επιτυχία εξαρτάται από την ταχύτητα”.

ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥ.
Η σωστή ενδυνάμωση των ποδιών , μπορεί επίσης να κάνει τη διαφορά μεταξύ τραυματισμού και της παραμονής σε έναν αγώνα ή την συνέχιση των προπονήσεων. Η εκτέλεση λειτουργικών ασκήσεων, όπως η σκάλα ταχύτητας τα καθίσματα ,οι άρσεις θανάτου και οι προβολές , προάγει τη σταθερότητα στο γόνατο και τους αστραγάλους. Σύμφωνα με το American Council of Exercise ( ACE ) , η ενδυνάμωση των πόδιων σας είναι η καλύτερη λύση για την αποφυγή τραυματισμών οπώς ρήξη χιαστών και ρήχη αχιλλείου τέντοντα.


ΘΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΘΕΡΜΙΔΕΣ.

Είτε η απώλεια βάρους είναι ο στόχος είτε όχι , αν θέλετε να έχετε το μέγιστο αποτέλεσμα στο γυμναστήριο, όλα ξεκινούν με τα πόδια. Μεγαλύτερες μυικές ομάδες σε πολυαρθρικές ασκήσεις, όπως τα καθίσματα , οι προβολές και οι άρσεις θανάτου , απαιτούν περισσότερη ‘’ εργασία ’’ από την καρδιά και τον εγκέφαλο και υψηλότερα επίπεδα μεταβολισμού σε σύγκριση με την άσκηση μικρότερων μυϊκών ομάδων. Η ενεργοποίηση αυτών των μεγαλύτερων μυικών ομάδων. απαιτεί περισσότερη ενέργεια , που σημαίνει ότι το σώμα σας θα ‘’ κάψει ‘’ περισσότερες θερμίδες.  

ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΙΣΣΟΡΟΠΙΑ ΣΑΣ.
Οι ασκήσεις όπως οι πλαϊνές προβολές και τα deadlifts θα αυξήσουν τη σταθερότητά σας , και θα σας βοηθήσουν να είστε έτοιμοι για οτιδήποτε. Είτε είστε αθλητής , είτε ένας μέσος ασκούμενος, η ισορροπία είναι απαραίτητη για τη διατήρηση του ελέγχου του σώματός σας και τη λειτουργικότητα της καθημερινότητας σας.

ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΤΕ ΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΟΧΗ ΣΑΣ.
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους η ενδυνάμωση των ποδίων σας , μπορεί να σας κάνει έναν καλύτερο δρομέα. Οι κινήσεις που βασίζονται στη δύναμη, όπως τα καθίσματα και τα deadlifts, θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε τους μύες που περιβάλουν τη λεκάνη , οι οποίοι είναι συνήθως μια σημαντική πηγή τραυματισμού για τους δρομείς. Οι έρευνες δείχνουν επίσης ότι η ενδυνάμωση των συγκεκριμένων μυών , μπορεί να βοηθήσει και στην βελτίωση της απόδοσης. Σε μια μελέτη, οι ποδηλάτες που ενδυνάμωσαν το κάτω μέρος του σώματος τους , επέδειξαν περισσότερη δύναμη και αντοχή κατά τη διάρκεια του τελικού σπριντ μιας κούρσας από εκείνους που απέφυγαν τα βάρη.

ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΤΕ ΤΟΝ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟ ΣΑΣ.
 Είναι γνωστό ότι , η προπόνηση με αντιστάσεις βοηθάει στη δημιουργία και στη διατήρηση της μυικής μάζας . ‘Οταν η σύνθεση του σώματός σας έχει περισσότερο μυικό ιστό , αυξάνονται και οι θερμίδες που χρειάζεται καθημερινα για τις λειτουργιες του. Η προπόνηση με αντιστάσεις , ξεπερνάει την ποδηλασία, το τρέξιμο , τη κωπηλασία και άλλες τυπικές καρδιοαναπνευστικές ασκήσεις όταν πρόκειται για τη διατήρηση του αυξημένου μεταβολισμού.  

ΘΑ ΑΠΑΛΛΑΓΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΝΟΥΣ ΧΑΜΗΛΑ ΣΤΗ ΠΛΑΤΗ.
Εάν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας σας το περνάτε καθισμένοι σε μια καρέκλα , είναι πολυ πιθανόν να αντιμετωπίζετε κάποιο πόνο στην πλάτη από αδύναμους οπίσθιους μηριαίους και σφιχτούς καμπτήρες ισχίου. Οι περισσότεροι άνθρωποι κατηγορούν αποκλειστικά τους οπίσθιους μηριαίους και προσπαθούν να τους διατείνουν , στην πραγματικότητα, θα ήταν καλύτερο να διατείνουν τους καμπτήρες του ισχίου και να ενδυναμώσουν τους οπίσθιους μηριαίους , τους γλουτούς και τους κοιλιακούς .        

ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΤΕ ΤΟ ΕΥΡΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΑΣ.
Η κινητικότητα και το μέγιστο εύρος κίνησης των αρθρώσεων , είναι στενα συνδεδεμένα με κάθε είδους άσκηση . Οι αρσιβαρίστες , οι bodybuilders , οι αθλητές Crossfit και οι αθλητές κάθε κλάδου , χρειάζονται το μέγιστο εύρος κίνησης των αρθρώσεων , προκειμένου να αυξήσουν την ισχύ τους . Ακόμα και αν δεν ανήκετε σε κάποια από αυτές τις κατηγορίες , η εκμάθηση των σωστών μοτίβων κίνησης για ασκήσεις όπως τα καθίσματα , οι προβολές , και οι άρσεις θανάτου , θα βελτιώσουν το εύρος κίνησης σας . Μόλις αποκτήσετε τη μέγιστη κινητικότητα των αρθώσεων σας , θα είστε σε θέση να αντιμετώπισετε μεγαλύτερα φορτία και να αυξήσετε τα αποτελέσματα σας. 

ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΑΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ
Ακόμα και αν δεν είστε επαγγελματίας αθλητής ,με το να δώσετε προσοχή στην εκγύμναση των ποδιών σας , θα έχει θετικά αποτελέσματα στη καθημερινότητα σας. Από την μεταφορά των αγορών σας από το σούπερ μαρκετ , μέχρι τη μετακίνηση κάποιου επίπλου ,όλα θα είναι ευκολότερα αν βασίζεστε σε ένα δυνατό κάτω σώμα . Έστω και αν έχετε τη δύναμη στα χέρια , τα δυνατά πόδια θα προφυλάξουν σε σημαντικο τη μέση σας από ενδεχόμενους τραυματισμούς . Ανακεφαλαιώνοντας , η σωστή εκγύμναση των ποδίων , θα πρέπει να γίνεται πρώτα για λειτουργικούς και ύστερα για αισθητικούς λόγους . Τα δυνατά πόδια θα σας δώσουν το έναυσμα για να πάτε τη προπόνηση σας στο επόμενο επίπεδο , τα μεγιστοποιήσετα τα αποτελέσματα και να βελτιώσετε καθολικά τη ποιότητα της ζωής σας. 

Γιώργος Χατζηκυριάκος
Personal & Group Trainer
Pilates Instructor