Αρχική Fitness 4 tips της yoga που θα μας βοηθήσουν το 2020

4 tips της yoga που θα μας βοηθήσουν το 2020

Είναι η αρχή μιας νέας χρονιάς και ώρα για νέους στόχους, νέες υποσχέσεις και 365 μέρες για να τα πραγματοποιήσουμε. Το ερώτημα είναι αν το 2020 θα είναι άλλη μία χρονιά που ενώ βάζουμε στόχους και ξεκινάμε με όρεξη να τους πραγματοποιήσουμε, καταλήγουμε να μην κάνουμε τίποτα; Μάλλον όχι!

Γιατί, θα μοιραστούμε μερικές συμβουλές και tips από τον κόσμο της yoga, που θα μείνουν δίπλα μας όλη τη χρονιά και θα μας βοηθήσουν να πραγματοποιήσουμε αυτές τις υποσχέσεις, και να αποκτήσουμε έναν πιο υγιή τρόπο ζωής.

Πόσες φορές δεν έχουμε πει: «Αυτή τη χρονιά, τέλος! Θα τρώω πιο υγιεινά.» Και όντως το κάνουμε για λίγο, αλλά μετά, σιγά σιγά ξεχνιόμαστε και κάπου στα τέλη Φεβρουαρίου, έχουμε επιστρέψει για τα καλά στις παλιές μας συνήθειες, έχοντας ξεχάσει εντελώς τα New Year’s Resolution μας.

Οι συνήθειες, καλές ή κακές, αποτελούν μέρος της καθημερινής μας δραστηριότητας. Το να βουρτσίζουμε τα δόντια μας, να διαλογιζόμαστε και να κάνουμε ντους είναι απλώς συνήθειες. Αλλά συνήθειες είναι επίσης το να τρώμε πρόχειρο φαγητό, να δαγκώνουμε τα νύχια μας, να μιλάμε αρνητικά για τον εαυτό μας και να ξοδεύουμε πάρα πολύ χρόνο στα social media.

Πώς μπορούμε να διατηρήσουμε λοιπόν τις υποσχέσεις της Πρωτοχρονιάς; Είτε προσπαθούμε να χάσουμε βάρος, να σταματήσουμε το κάπνισμα, τη ζάχαρη ή απλώς να κοιμηθούμε νωρίτερα, ακολουθούν μερικές ιδέες για το πώς να χρησιμοποιήσουμε τη δύναμη της yoga και να την κάνουμε να λειτουργήσει ώστε οι υποσχέσεις μας για το 2020 να γίνουν πραγματικότητα και η νέα μας, καλή συνήθεια.

  1. Κάνουμε τις σωστές παρέες

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουμε είναι να σκεφτόμαστε τις συνήθειες μας ως καθαρά ατομικές συμπεριφορές και επιλογές. Η αλήθεια είναι ότι έχουν σχέση τόσο με την κοινωνική μας κατάσταση, όσο και με εμάς προσωπικά. Πολλές συνήθειες είναι το έμμεσο και εξαιρετικά περίπλοκο αποτέλεσμα του κύκλου μας.

Σύμφωνα με μελέτες, όταν οι καπνιστές κόβουν την κακή συνήθεια του καπνίσματος, το πιο πιθανό είναι να μην ήταν μόνοι τους σε αυτή την προσπάθεια. Αντίθετα, η απόφαση να σταματήσει κανείς το κάπνισμα συχνά οφείλεται ό,τι ταυτόχρονα ο σύντροφος, οι φίλοι, αδέρφια και συνάδελφοι εγκατέλειψαν τη συνήθεια, βοηθώντας ο ένας τον άλλο.

Μάλιστα, η έρευνα διαπίστωσε ότι ακόμα και αν κάποιος που δεν γνωρίζετε πχ: ένας φίλος του φίλου του φίλου σας, κόψει το κάπνισμα, είναι 9% πιθανότερο να το κόψετε και εσείς. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που δεν γνωρίζετε καν, επηρεάζουν τις συνήθειές σας. Και αν ο καλύτερος φίλος σας γίνει παχύσαρκος, οι πιθανότητές σας να κατευθυνθείτε και εσείς προς την παχυσαρκία αυξάνονται κατά 171%. Αυτό και μόνο είναι ένας καλός λόγος να ξεκινήσετε αυτή τη χρονιά τακτικά μαθήματα yoga με τους φίλους σας!

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία yoga λοιπόν, το πιο ασφαλές βήμα που μπορείτε να κάνετε για να αλλάξετε τις συνήθειές σας είναι το να κάνετε παρέα με ανθρώπους που έχουν καλές συνήθειες και με τη σειρά σας να τις μεταφέρετε και σε άλλους.

  1. Δημιουργήστε πραγματικά καλές συνήθειες

Ένας από τους δασκάλους yoga είχε πει: “Μην ανησυχείτε τόσο για τις κακές σας συνήθειες, απλώς διαλογιστείτε καθημερινά, σκεφτείτε θετικά και δείτε τι θα συμβεί.”

Για την yoga, δεν έχει νόημα να εναντιωνόμαστε σε αυτά που δεν πρέπει να κάνουμε, αλλά αντίθετα πρέπει να δίνουμε προσοχή σε ό,τι είναι καλό για εμάς. Για το 2020, λοιπόν, ξεκινήστε με μερικές θετικές συνήθειες, όπως:

  • Ασκηθείτε

Το ερώτημα είναι όχι το αν θέλετε να βάλετε την άσκηση στη ζωή σας, αλλά το αν ο κύκλος σας υποστηρίζει την άσκηση. Έχετε κάποιον φίλο που να μπορείτε να ασκηθείτε παρέα; Μπορείτε να πείσετε τον σύντροφο σας να σηκωθεί από τον καναπέ και να ασκηθείτε μαζί;

  • Βγείτε στην φύση

Βρείτε κάποιο μέρος -όχι πολύ μακριά από το σπίτι- και επισκεφθείτε το τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, για να αναπνεύσετε, να περπατήσετε και να αλλάξετε παραστάσεις.

  • Ενυδατωθείτε

Προσπαθήστε να πίνετε τουλάχιστον τρία ποτήρια νερό τον χειμώνα (πολλά με τη μορφή τσαγιού) και περισσότερα το καλοκαίρι (30 λεπτά μετά ή  30 λεπτά πριν το φαγητό).

  • Φάτε κανονικά

Είναι καλύτερο να απολαμβάνετε πλούσια, υγιεινά γεύματα, παρά να τρώτε σνακ αργά το βράδυ και να παίρνετε κιλά. Τα smoothies και το τσάι είναι υπέροχα, αλλά δεν αποτελούν τρία γεύματα την ημέρα. Μην ξεχνάτε ότι οι καλές συνήθειες “καλλιεργούνται”. Για παράδειγμα, επιλέξτε να καταναλώσετε πολλά λαχανικά στον ατμό ή σαλάτα στην αρχή των γευμάτων σας – αυτό θα σας βοηθήσει πολύ για να πετύχετε ένα υγιές βάρος.

  • Σταθείτε με τα πόδια ανάποδα στον τοίχο

Οι άνθρωποι της yoga την ονομάζουν ως “Διαδικασία αντιστροφής” και είναι ένας καταπληκτικός τρόπος για να χαλαρώνετε και να βρίσκετε την ισορροπία σας, με πολλά περισσότερα οφέλη αν το κάνετε συστηματικά.

  • Ξαπλώστε στο κρεβάτι το πολύ μέχρι τις 10

Το μόνο που χρειάζεται είναι να θυμηθείτε πόσο ωραία αισθάνεστε, όταν είστε ξεκούραστοι και έχετε κοιμηθεί πολλές ώρες. Και κάτι ακόμα: Κινέζοι ιατροί λένε ότι κάθε ώρα που κοιμόμαστε πριν από τα μεσάνυχτα ισούται με δύο ολόκληρες ώρες. Ώρα για ύπνο λοιπόν!

  1. Μόνο αν το δεις, μπορείς και να το πιστέψεις!

Η κβαντική φυσική έρχεται να επιβεβαιώσει κάτι που οι δάσκαλοι yoga γνωρίζουν εδώ και αιώνες: ότι ο νους μας μπορεί να ελέγξει την ύλη. Το να επιτρέπουμε στο μυαλό μας να σκέφτεται τις παλιές συνήθειες είναι απλώς μια πράξη αυτοκαταστροφικής μοιρολατρίας. Σκέψεις όπως: “Είμαι απλώς παχουλός, όπως και όλη μου η οικογένεια. Είναι κληρονομικό.” ή “Έτσι είμαι εγώ, συγκεντρώνομαι καλύτερα τη νύχτα, γι’ αυτό και δεν μπορώ να κοιμηθώ.”

Αν όντως δεν έχουμε όρια, όπως η φιλοσοφία της yoga ισχυρίζεται, τότε πώς επιτρέπουμε να μας περιορίζουν σκέψεις που ανήκουν στο παρελθόν;

Εάν είστε πραγματικά το σύμπαν, τότε πώς μπορείτε να εγκαταλείψετε αυτή τη θέση και να είστε απλώς λαίμαργος; Ένας τρόπος να θυμηθείτε την απέραντή σας δύναμη είναι να προσέχετε τον εαυτό σας και να προσελκύετε μόνο τις θετικές σκέψεις σας.

Εδώ είναι αυτό που είπε ο Patanjali: “Αν σας ενοχλεί μια αρνητική σκέψη, καλλιεργήστε την αντίθετή της.” Σκεφτείτε λοιπόν, μια σκέψη που σας χαλάει τα σχέδια και τα όνειρά σας. Βρείτε την αντίθετη θετική σκέψη και δείτε πώς αισθάνεστε όταν την λέτε στον εαυτό σας. Πείτε την ξανά και ξανά μέχρι να αισθανθείτε διαφορετικά και κυρίως πείτε την μέχρι να το πιστέψετε πραγματικά.

  1. Ώρα για διαλογισμό!

Αλλά η πρακτική δεν αρκεί από μόνη της. Οι αρνητικές σκέψεις συχνά γίνονται μοτίβα που είναι χαραγμένα στο μυαλό μας και δύσκολα μπορούμε να τα βγάλουμε. Ευτυχώς η yoga μας χαρίζει ένα πολύ δυνατό τρόπο να διώξουμε τις αρνητικές σκέψεις. Τον διαλογισμό. Δύο φορές την ημέρα, ακόμη και αν είναι μόνο για 2-3 λεπτά μόλις ξυπνήσετε ή πριν πάτε για ύπνο. Θα σας βοηθήσει να συνδεθείτε με τον εαυτό σας, να χαλαρώσετε και να δείτε τα πράγματα με άλλη προοπτική.

Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook και στο Instagram.

Αριάδνη Οικονομίδη – Yoga Instructor

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

αργό τρέξιμο

Πως το «αργό τρέξιμο» μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην βελτίωση της...

Tι είναι το αργό τρέξιμο; Μπορούμε να ορίσουμε το αργό τρέξιμο για τον καθένα από εμάς, ως το τρέξιμο εκείνο κατά τη διάρκεια του οποίου μπορούμε...