3 συμβουλές για να σπάσεις το φράγμα του πόνου

Αδιαμφισβήτητα ο πόνος είναι συνυφασμένος με την ίδια την ζωή. Μπορεί να μην ορίζουμε πάντα την αιτία που τον προκαλεί όμως μπορούμε πάντοτε να αλλάξουμε τον τρόπο που τον αντιμετωπίζουμε.

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος από το να είσαι πνευματικά προετοιμασμένος για την άφιξη του.

Έτσι αντί να περιμένεις πότε θα εμφανιστεί ξαφνικά και να μην ξέρεις πως να τον αντιμετωπίσεις, μπορείς να τον αποδεχθείς και να τον τιθασεύσεις μέσα από την καθημερινότητα σου.

Φυσικά ένας από τους καλυτέρους τρόπους είναι η άσκηση.
Είναι σύνηθες στην άσκηση να πιέζουμε το σώμα μας σε σημείο εξάντλησης και πόνου έτσι ώστε να πετύχουμε την βελτίωση.

Φυσικά υπάρχουν και οι αθλουμενοι που αποφεύγουν τον πόνο και την κούραση κάνοντας μια υποτυπώδη προπόνηση χωρίς να στρεσάρουν το σώμα τους, χάνοντας έτσι όλα τα οφέλη του όπως είναι η αύξηση της αυξητικής ορμόνης και της δύναμης.

Για όσους λοιπόν επιλέξουν να κοιτούν στα μάτια τον πόνο και να του «πάρουν τον αέρα», παμε να δούμε τρεις συμβουλές με βάση την ψυχολογική αντιμετώπιση του πόνου.

1. Κατανόησε τον πόνο
Εάν ασχολείσαι χρόνια με την γυμναστική σίγουρα θα έχεις την εμπειρία πλέον να ξεχωρίζεις τον «καλό» πόνο από τον κακό.

Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στον πόνο από την έντονη προπόνηση που μας υποδεικνύει ότι η προπόνηση που κάναμε στρέσαρε αρκετά το μυϊκό μας σύστημα έτσι ώστε να του δώσει το ερέθισμα να βελτιωθεί. Αυτό το αίσθημα του πόνου και της κούρασης το επιδιώκουμε γι’ αυτό το χαρακτηρίζουμε ως καλό πόνο. Ο κακώς πόνος από την άλλη είναι ο πόνος του τραυματισμού. Όταν κατά την διάρκεια της προπόνησης ή μετά νιώθεις τον αντίστοιχο πόνο που μεταφράζεται ως τραυματισμός πρέπει να σταματήσεις.

Αυτό αποτελεί κατανόηση του πόνου ,να ξέρεις τι νιώθεις και να το μεταφραζεις έτσι ώστε να μπορείς με ασφάλεια να συνεχίζεις χωρίς να προκαλέσεις τραυματισμό στο σώμα σου.
Κατά την έντονη μυϊκή άσκηση το σώμα μεταβάλει το ορμονικό του προφίλ.

Το σωμα σου αποδεσμεύει αυξητική ορμόνη, τεστοστερόνη και ένα σωρό άλλες ορμόνες που βοηθούν στην αύξηση της μυϊκής αντοχής και μάζας. Φυσικά αυτό δεν γίνεται με ένα χαλαρό περπάτημα ή τρέξιμο αλλά με έντονη άσκηση που φτάνει το σωμα μας στα όρια του. Ακόμη όσο επαναλαμβάνουμε την έκθεση του οργανισμού σε «βαριές» προπονήσεις αυτό με την σειρά του αναπτύσσει όλο και μεγαλύτερη ανοχή στην συσσώρευση γαλακτικού οξέος στους μυς.

Μετα τις πρώτες σου προπονήσεις το πιθανότερο είναι να νιώσεις πως δεν μπορείς να «κουνηθείς», πράγμα απόλυτα φυσικό και που εξαφανίζεται όσο συνεχίζεις να αθλείσαι.

2. Πείσμωσε
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να πιέσεις το σωμα σου να συνεχίσει να προσπαθεί ενώ «υποφέρει», από το πείσμα. Είσαι στην μέση της προπόνησης, «παλεύεις» 30 λεπτά με τα σίδερα και τώρα νιώθεις ότι δεν μπορείς να συνεχίσεις, σκέφτεσαι να τα παρατήσεις, σιγά το πράγμα θα σκεφτείς άλλωστε…ΟΧΙ! Τώρα είναι η στιγμή που πρέπει να γίνεις «κύριος» του μυαλού σου. Η αδυναμία του σώματος πηγάζει από την αδυναμία του μυαλού. Έτσι όταν εσυ με την πρώτη δυσκολία διαλέξεις να τα παρατήσεις έτσι και το σωμα σου δεν θα συνεχίσει να βελτιώνεται. Το ίδιο συμβαίνει και σε οτιδήποτε άλλο κάνεις στην ζωή σου. Μην τα παρατάς, πείσμωσε, θύμωσε και θα καταφέρεις τα πάντα.

3. Θυμήσου τις φορές που τα κατάφερες
Δύσκολο κυρίως τις πρώτες φορές να αγνοήσεις την κούραση, να πεις ότι συνεχίζεις χωρίς να σκέφτεσαι. Άλλος ένας τρόπος να δώσεις κίνητρο στον εαυτό σου είναι να σκεφτείς όλες εκείνες τις φορές που συνέχισες να προσπαθείς για κάτι και δεν το μετάνιωσες.

Εκείνες τις στιγμές που είπες δεν «μασάω» και το αποτέλεσμα σε δικαίωσε. Νιώσε πως είναι να τα καταφέρνεις θυμήσου την ικανοποίηση που νιώθεις και φέρε εις πέρας την προπόνηση σου.

Αυτή η στιγμή που σήκωσες τα παραπάνω κιλά, που έκανες 2-3 επαναλήψεις ακόμα ενώ τα χέρια σου και τα πόδια σου έτρεμαν, θα αποτελέσουν στο μέλλον άλλη μια ενθαρρυντική σκέψη.

Γράφει ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Πηγη : NewsAcademies