Γιατρέ έχω κάνει άπειρες φορές την ίδια κίνηση και ποτέ δεν έχω τραυματιστεί..

Αν και το γεγονός ότι, μια χαμηλής έντασης κίνηση (εάν επαναλαμβάνεται πάρα πολλές φορές και για μεγάλο διάστημα), είναι από μόνο του αιτία για εμφανίσει έναν τραυματισμό, παρόλα  αυτά, ακόμα και αν αποκλείσουμε ότι το αίτιο ήταν η ίδια η κίνηση που τον προκάλεσε, βλέποντας τις αιτίες που προκαλούν κάτι τέτοιο να συμβεί, καταλαβαίνουμε ότι είναι πολύ εύκολο να συνδυαστούν πολλά από αυτά που παρουσιάζονται στην εικόνα και να μας δώσουν το αποτέλεσμα (τραυματισμός) που δεν θέλουμε!

Έτσι δίνουμε προσοχή στα παρακάτω:

Ανεπαρκές ζέσταμα (αφήνεις εκτεθειμένο το μυϊκό σύστημα).

Υπερπροπόνηση (κίνδυνος λόγω συνεχόμενου στρες στο σώμα).

Υπερβολικό φορτίο (ο μυς ο οποίος δεν έχει ετοιμαστεί για να δεχτεί το βάρος κινδυνεύει).

Αγνόηση κινδύνων (π.χ προπόνηση έξω με κακοκαιρία ).

Ατύχημα ( shit happens )

Λάθος εξοπλισμός (π.χ λάθος παπούτσια για συγκεκριμένες ασκήσεις ή δραστηριότητες,στενά ρούχα που περιορίζουν τις κινήσεις κ.α).

Κακή τεχνική (περισσότερο στρες σε ιστούς).

Παλιός τραυματισμός η Πρόβλημα Υγείας.

Γενετικά χαρακτηριστικά (π.χ ανατομικές διάφορες που δεν επιτρέπουν συγκεκριμένες κινήσεις).

Μυϊκές αδυναμίες/ανισορροπίες (με αποτέλεσμα να λειτουργούν κάποιες περιοχές περισσότερο από τις άλλες).

Έλλειψη ευκινησίας (ένα περιορισμένο εύρος κίνησης είναι ευάλωτο σε ορισμένες ασκήσεις).

Υπερευλύγιστες αρθρώσεις (υπάρχει δυσκολία στην σταθεροποίηση κ τον έλεγχο  των αρθρώσεων).

Κακή διατροφή (Χωρίς λάδια στην μηχανή  θα την κάψεις κάποια στιγμή).

Κακός ύπνος (αύξηση τραυματισμών σε αθλούμενους που κοιμούνται λιγότερο από 7-8 ώρες!).

Αν τα περισσότερα από τα παραπάνω  βρίσκονται υπό τον έλεγχο σας, τότε οι πιθανότητες να μην τραυματιστείτε ή επανατραυματιστειτε, είναι με το μέρος σας!

Χάρης Βαλσαμιδης
Ιατρός Αποκατάστασης και Health Coach