Εργομέτρηση – Τι είναι και πώς γίνετε – Fitness Motivation Hellas

Η εργομέτρηση είναι η διαδικασία μέτρησης και αξιολόγησης της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας και της μυϊκής προσπάθειας και δύναμης, μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις και δοκιμασίες.
Απευθύνεται σε επαγγελματίες αθλητές αλλά και σε απλούς αθλούμενους που θέλουν να βελτιώσουν την απόδοσή τους και επιδιώκουν ο χρόνος άσκησής τους να είναι αποδοτικός. Για τους επαγγελματίες αθλητές, η εργομέτρηση αποτελεί βασικό εργαλείο της προπόνησής τους, αφού βάσει αυτής ο προπονητής παρακολουθεί την κατάσταση του αθλητή και προσαρμόζει κατάλληλα το πρόγραμμα προπόνησης.

Για τους απλούς αθλούμενους, η εργομέτρηση, με τη σωστή καθοδήγηση από τους εργοφυσιολόγους, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για ένα κατάλληλα δομημένο πρόγραμμα, σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά και τους προσωπικούς στόχους του καθενός.

Η διαδικασία της εργομέτρησης είναι απλή και μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή. Γίνετε πάνω στο διάδρομο ή στο ποδήλατο και ο αθλητής ξεκινά να τρέχει από μια χαμηλή ταχύτητα και ένταση και ανά 3 λεπτά ανεβάζει ρυθμό μέχρι να φτάσει στο μέγιστο της ικανότητας του. Στο τέλος κάθε 3λέπτου μια ειδική μάσκα εφαρμόζεται στο στόμα του ασκούμενου ώστε να εισπνέει και να εκπνέει μόνο μέσα από αυτή.

Η μάσκα είναι συνδεδεμένη με τα όργανα μέτρησης που καταγράφουν τις τιμές οξυγόνου, διοξειδίου, όγκο αέρα κλπ. Στη συνέχεια, αφού περάσουν 10 λεπτά από την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο εργοφυσιολόγος με ένα τσιμπημα στο δάχτυλο παίρνει μια σταγόνα αίμα ώστε να καταγραφούν και οι τιμές του γαλακτικού. Κάπως έτσι μέσα σε 30 λεπτά ολοκληρώνεται η διαδικασία της εργομέτρησης.Μερικές μέρες μετά βγαίνουν και τα αναλυτικά αποτελέσματα για : 

1. Μέγιστη κατανάλωση οξυγόνου (VO2max)

2. Ταχύτητα ή έργο στην VO2max

3. Αναερόβιο κατώφλι

4. Ενεργειακή οικονομία

5. Συγκέντρωσηγαλακτικού στο αίμα

6. Πνευμονικός αερισμός (Vmax)

7. Μέγιστη Καρδιακή Συχνότητα

8. Θερμιδομετρία και κατανάλωση υδατανθράκων

Αν είστε λοιπόν αθλητής επωφεληθείτε από τα οφέλη της εργομέτρησης για να έχετε ακομα καλύτερες επιδόσεις..

Πηγη : ΒaseTraining