Εμπρόσθια vs οπίσθια squats – Fitness Motivation Hellas

Τόσο τα εμπρόσθια – η μπάρα στο εμπρόσθιο τμήμα των δελτοειδών – όσο και τα οπίσθια squats / καθίσματα – η μπάρα στο άνω μέρος των τραπεζοειδών – είναι ασκήσεις που κτίζουν μυική μάζα.

Εμπλέκουν και τα δύο πολύ μεγάλες μυικές ομάδες απ’ όλο το σώμα και ιδιαίτερα από τη μέση και κάτω.

Ομάδες όπως:

– κοιλιακοί

– ραχιαίοι

– γλουτοί

– μηριαίοι προσαγωγοί

– τετρακέφαλοι

– οπίσθιοι μηριαίοι

– γαστροκνήμιοι


Τα οπίσθια squats / καθίσματα χτυπάνε πιο δυνατά τους ραχιαίους και τους γλουτούς σε σχέση με τα εμπρόσθια.

Τα εμπρόσθια καθίσματα εμπλέκουν περισσότερο τους τετρακέφαλους λόγω της πιο όρθιας στάσης στη οποια εκτελούνται.

Aυτή η πιο όρθια στάση είναι λογικό να μειώνει τις καμπτικές ροπές στην οσφυική μοίρα της σπονδυλικής στήλης,εκεί δηλαδή στη μέση που υποφέρει τόσος κόσμος.

Άρα τα εμπρόσθια καθίσματα είναι πιο φιλικά προς τη μέση και συνεπώς πιο συγχωρητικά μιας μέτριας τεχνικής.

Αντίθετα τα οπίσθια καθίσματα χρειάζονται άψογη τεχνική για να ειναι ασφαλή για τη μέση γι αυτό θεωρούνται πιο επικίνδυνα για τους ερασιτέχνες.

Tα εμπρόσθια καθίσματα επίσης είναι πιο ασφαλή για όσους παρουσιάζουν εμπρόσθια πυελική κλίση, κα αυτοί είναι πάρα πολλοί κι ας μη το γνωρίζουν. Αν όμως έχουν χρόνιο πόνο στη μέση, ας το ψάξουν.

H εμπρόσθια κλίση της πυέλου σπρώχνει προς τα πίσω και πάνω το ιερό οστό και μειώνει έτσι το τρήμα ανάμεσα του και στην οσφυική μοίρα, περιορίζοντας τον χώρο για τα νεύρα τα οποία είναι υπερευαίσθητα.

Τα οπίσθια καθίσματα ευνοούν με την κλίση που παίρνει η σπονδυλική στήλη – ιδιαίτερα κάτω από μεγάλα βάρη – την εμπρόσθια πυελική κλίση.
Μπορεί να δημιουργήσουν μεγάλο πρόβλημα στη μέση εκεί όπου υπάρχει αφορμή.

Τα οπίσθια καθίσματα είναι επίσης δυνητικά πιο επικίνδυνα για τα γόνατα γιατί επιτρέπουν περισσότερα κιλά.


Ας δούμε εδώ την τεχνική των εμπρόσθιων καθισμάτων με μπάρα:


Kι εδώ των οπισθίων:





Χωρίς να οπίσθια καθίσματα να είναι εγγενώς επικίνδυνα μπορούμε να πούμε ότι τα εμπρόσθια είναι γενικά πιο ασφαλή όταν γίνονται με σωστή τεχνική.

Χρειάζονται βέβαια μεγαλύτερη ευλυγισία και κινητικότητα και πιθανώς δεν είναι για όλους.

Το μεγάλο μυστικό και για τα δύο καθίσματα είναι να αφήνουμε τον εγωισμό μας έξω από την πόρτα του γυμναστηρίου.

Η ασφάλεια μας είναι αδιαπραγμάτευτη.

Πηγή : totalfitness-christos.blogspot.com