Αρχική Διατροφή Βαλσάμικο ξίδι: Τα οφέλη του για την υγεία

Βαλσάμικο ξίδι: Τα οφέλη του για την υγεία

Το βαλσάμικο ξίδι (aceto balsamico στα ιταλικά) είναι σκουρόχρωμο, συμπυκνωμένο και αρωματικό ξίδι με χώρα προέλευσης την Ιταλία.

Η λέξη βαλσάμικο προέρχεται από το λατινικό balsamum, δηλαδή θεραπευτικό και το συγκεκριμένο ξίδι παρασκευάζεται εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από μούστο σταφυλιών.

Όσο παλαιότερο είναι ένα βαλσάμικο ξίδι, δηλαδή όσο περισσότερο διαρκεί η διαδικασία ζύμωσης, τόσο μεγαλύτερα είναι τα οφέλη του για την υγεία. Φυσικά είναι δύσκολο να βρει κανείς αυθεντικό βαλσάμικο το οποίο χρειάζεται 12 χρόνια για να ωριμάσει.

Το αραιωμένο βαλσάμικο έχει λιγότερα προβιοτικά και ένζυμα, ενώ πολλά βαλσάμικα έχουν πρόσθετα, όπως καστανή ζάχαρη, καραμέλα και γαλακτωματοποιητές.

Η ποσότητα που απαιτείται για τη γευστική ενίσχυση του φαγητού είναι ελάχιστη όταν πρόκειται για πραγματικό βαλσάμικο και όχι κρέμα βαλσάμικου ή άλλη απομίμηση.

Δείτε παρακάτω τα οφέλη από την κατανάλωση βαλσάμικου.

- Advertisement -

Πέψη: Τα ποτά που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το βαλσάμικο, περιέχουν ένζυμα και προβιοτικά τα οποία ωφελούν την εντερική χλωρίδα. Όσοι τρώνε τροφές πλούσιες σε προβιοτικά κινδυνεύουν λιγότερο από φούσκωμα και το σώμα τους απορροφά ταχύτερα τα θρεπτικά συστατικά.

Κατά τη διάρκεια της ζύμωσης σχηματίζονται ενώσεις μέσω της αντιίδρασης αμινοξέων. Πρόκειται για την αντίδραση Maillard, μια χημική αντίδραση μεταξύ αμινοξέων και αναγωγικών σακχάρων που ροδίζει και νοστιμίζει το φαγητό. Ονομάστηκε από τον γάλλο χημικό Louis-Camille Maillard, που την περιέγραψε για πρώτη φορά το 1912 ενώ εργαζόταν σε θέματα βιολογικής σύνθεσης των πρωτεϊνών. Οι ενώσεις αυτές προλαμβάνουν το οξειδωτικό στρες στο στομάχι, και παράλληλα μειώνουν τον κίνδυνο διαβήτη και Αλτσχάιμερ.

Πλούσιο σε πολυφαινόλες: Οι ενώσεις αυτές που βρίσκονται σε πολλές τροφές της μεσογειακής διατροφής αλλά και στο βαλσάμικο ξίδι, συμβάλλουν στη μείωση των τριγλυκεριδίων και της χοληστερόλης. Μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και δημιουργίας πλάκας στα τοιχώματα των αρτηριών.

Οι άνθρωποι που έχουν ευαισθησία στα θειώδη άλατα, μπορούν να καταναλώνουν βαλσάμικο, το οποίο τα περιέχει φυσικά και όχι ως πρόσθετο συντηρητικό. Το τυρί, το οργανικό κρασί και το αυθεντικό βαλσάμικο περιέχουν θειώδη στη φυσική μορφή τους λόγω της διαδικασίας της ζύμωσης.

ΠΗΓΗ: Onmed.gr  ,  www.medicaldaily.com

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

κάψιμο λίπους

8 ασκήσεις για κάψιμο λίπους σε λιγότερο χρόνο

Μια προπόνηση που θα σε κουράσει αλλά θα δυναμώσει πολύ τις μεγάλες μυϊκές ομάδες του σώματος σου.