TRX : Τα οφέλη της προπόνησης με ιμάντες

Το TRX αρχικά σχεδιάστηκε από έναν πεζοναύτη του αμερικανικού στρατού που ήθελε να μπορεί να διατηρεί τη φόρμα του ενώ βρισκόταν σε περιορισμένο χώρο και με εξοπλισμό τόσο μικρό που να μπορεί να τον μεταφέρει παντού.

Από τότε, το TRX πήρε τον δρόμο του μέσα στη βιομηχανία του fitness και σήμερα χρησιμοποιείται από πολλές επαγγελματικές ομάδες, προπονητές και top trainers σε όλο τον κόσμο.

Για να το πούμε απλά, το TRX είναι ένας τύπος άσκησης που χρησιμοποιεί τη βαρύτητα και το βάρος του σώματός μας, για να αναπτύξουμε δύναμη, ισορροπία, συντονισμό, ευλυγισία, σταθερότητα κορμού και αρθρώσεων, ενώ αποφεύγουμε κακώσεις και τραυματισμούς και αυξάνουμε την οστική μάζα.

 

Τα οφέλη του TRX

Ανεξάρτητα προπονητικών στόχων το TRX μπορεί να βοηθήσει. Αρχικά μπορείς να ελαχιστοποιήσεις το χρόνο άσκησης δουλεύοντας όλο το σώμα και εναλλάσοντας ασκήσεις σε δευτερόλεπτα.

Κάθε άσκηση ενεργοποιεί τον κορμό που περιλαμβάνει τους κοιλιακούς, τους εσωτερικούς μύες της λεκάνης, τους γλουτούς, τους καμπτήρες του ισχύου, τους ραχιαίους και τους μύες της πλάτης και του στήθους. Είναι ο κορμός που δίνει στο σώμα σταθερότητα, ισορροπία και ευλυγισία. Όλα ξεκινούν από τον κορμό είτε όταν σκύβουμε να πιάσουμε κάτι που μας έπεσε, όταν πλένουμε το αυτοκίνητο, όταν παίζουμε μπάσκετ ή όταν συμμετέχουμε στο τρίαθλο. Ένας δυνατός και σταθερός κορμός είναι σημαντικός για να προλάβουμε τραυματισμούς, όχι μόνο για τη μέση αλλά για όλο το σώμα. Δείτε το και αλλιώς: δυναμώνοντας τον κορμό δεν θα δώσουμε δύναμη σταθερότητα και ισορροπία μόνο στο σώμα μας αλλά και γενικότερα στον τρόπο ζωής μας.

 

Ένα ακόμη πλεονέκτημα του TRX είναι ότι χρησιμοποιεί το βάρος του σώματός μας για να ρυθμίσουμε την ένταση της άσκησης, απλά περπατώντας κοντά ή μακριά από το σημείο προβολής του TRX στο έδαφος (anchor point). Αυτό σε κάνει συνεχώς να δοκιμάζεις τις δυνάμεις σου, σε κάθε άσκηση, ελαχιστοποιώντας τον χρόνο που χάνεις με το να αλλάζεις βάρη.

Χρησιμοποιώντας το TRX μπορείς να βελτιώσεις το μυικό σου σύστημα και σε δύναμη και σε μέγεθος, γυμνάζοντας το σώμα σου με τρόπο που δεν έχει συνηθίσει να δουλεύει. Το TRX δυναμώνει όλους τους σταθεροποιούς μύες γύρω από τις αρθρώσεις, που χρειάζονται για να στηρίξουμε μεγαλύτερα βάρη, κάτι που δεν επιτυγχάνεται σε μία καθιστή θέση μηχανήματος. Αυτό σου δίνει μεγαλύτερη δύναμη και ισχύ για τις συνηθισμένες ασκήσεις στην αίθουσα με τα βάρη και γερά θεμέλια στο σώμα για μικρότερη πιθανότητα τραυματισμού. Είναι σπουδαίο εργαλείο για τις πλειομετρικές ασκήσεις, για ακόμα μεγαλύτερη αύξηση της ισχύος.

Το TRX επίσης βοηθάει να διατηρήσουμε την οστική μας μάζα. Οι ασκήσεις του TRX μπορούν να γίνονται συγχρόνως με μικρή ένταση αλλά με μεγάλη επίδραση σε αγύμναστα άτομα, ή προσθέτοντας ένα γιλέκο με βάρη να γίνουν απαιτητικές ακόμα και για έναν αθλητή. Επίσης, σου δίνει τη δυνατότητα για μεγάλο εύρος κίνησης σε ασκήσεις που δεν ήταν εφικτό πριν, δίνοντας συγχρόνως υποστήριξη για να το πετύχεις. Ενεργοποιεί έτσι το μέγιστο κάθε φορά αριθμό μυικών ινών εκτοξεύοντας στα ύψη το μεταβολισμό.

Αν πάλι θέλεις ένα αερόβιο πρόγραμμα για να χάσεις βάρος και να κάνεις μυική τόνωση, το TRX θα ενεργοποιήσει πολλούς μύες συγχρόνως, θα αυξήσει την καρδιακή συχνότητα και θα κάψει περισσότερες θερμίδες από το να κάθεσαι σε ένα παραδοσιακό μηχάνημα. Με το TRX μπορείς να κινείσαι συνεχώς από τη μία άσκηση στην άλλη σε ένα κυκλικό πρόγραμμα. Αυτό δυναμώνει την καρδιά και αυξάνει τη μυική αντοχή.

Από την Βάσω Μαυρέλου

Πηγη : athletes.gr

Fitness Motivation Hellas © 2017 All rigths reserved