Τα 9 πράγματα που επηρεάζουν πόσο γρήγορα θα χάσεις βάρος

Ο καθένας που θέλει να χάσει κιλά, θέλει αυτό να γίνει και όσο πιο γρήγορα γίνεται. Αλλά όπως τα κιλά δεν μπαίνουν σε ένα βράδυ, αντίστοιχα δε φεύγουν και σε μια νύχτα. Άρα, ποιος μπορεί να είναι ο ρεαλιστικός στόχος; Οι ειδικοί λένε πως αν χάνεις ένα κιλό μέσα σε μια εβδομάδα είσαι σε πολύ καλό δρόμο, όμως σε πολύ κόσμο αυτό δεν αρκεί. Ενδεχόμενη απότομη απώλεια βάρους, όμως, πιθανότατα δεν θα λειτουργήσει και ευεργετικά για το σώμα και την υγεία του οργανισμού, καθώς εκτός από λίπος, το σώμα θα «αδυνατίσει» και άλλους ιστούς, όπως οι μύες.

Οι επιθυμητοί και λογικοί ρυθμοί λοιπόν είναι αυτοί. Από τι εξαρτάται, όμως, η ταχύτητα απώλειας του βάρους;

Το τωρινό σας βάρος

Κάτι απόλυτα λογικό που αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Όσο πιο παχύς είναι κάποιος, τόσο πιο εύκολα μπορεί να χάσει κιλά.

Το ιστορικό απώλειας βάρους σας

Αν έχετε ήδη χάσει κιλά στο παρελθόν, είστε σε μειονεκτική θέση, εξηγεί ο Δρ Michael W. Schwartz, πρόεδρος της ομάδας εργασίας της «Endocrine Society» για τα αίτια της παχυσαρκίας. Αυτό συμβαίνει επειδή όταν χάσετε βάρος, ο ρυθμός μεταβολισμού σας πέφτει λιγότερο από ό,τι πρέπει, με βάση το καθαρό σωματικό μέγεθος.

Ο τρόπος ζωής σας

Αν η διατροφή σας είναι κακή, πίνετε αλκοόλ, δε γυμνάζεστε, και μετατρέψετε τον τρόπο ζωής σε πιο υγιεινό, τότε σίγουρα θα δείτε πιο άμεσα αποτέλεσματα. Αν όμως ήδη κάνετε καλή και υγιεινή ζωή, τότε θα καθυστερήσετε να δείτε αποτελέσματα.

Πόσο καιρό είστε σε διαδικασία απώλειας βάρους

Οι περισσότεροι άνθρωποι χάνουν ευκολότερα κιλά στο ξεκίνημα της δίαιτας, εξηγεί η διαιτολόγος Jessica Crandall, εκπρόσωπος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας. Έτσι με το πέρασμα του χρόνου κι ενώ χάνετε βάρος, ο μεταβολισμός σας επιβραδύνει, καθιστώντας τη μελλοντική απώλεια βάρους πιο αργή.

Η ορμονική σας υγεία

Μερικοί άνθρωποι έχουν μη φυσιολογικές λειτουργίες του θυρεοειδούς για παράδειγμα (σύνηθες παράδειγμα) αλλά και των ορμονών κορτιζόλης που προάγουν την αύξηση του σωματικού βάρους και την κατακράτηση βάρους.

Στις γυναίκες συγκεκριμένα, οι ορμονικοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τα ποσοστά απώλειας βάρους είναι πάρα πολλοί. Για παράδειγμα, το σύνδρομο των πολυκυστικών ωοθηκών, το οποίο, σύμφωνα με έρευνα μπορεί να επηρεάσει έως και το 20% όλων των γυναικών σε αναπαραγωγική ηλικία, καθιστώντας δύσκολη τόσο την αύξηση όσο και την απώλεια βάρους.

Εάν πιστεύετε ότι τα ορμονικά προβλήματα μπορεί να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στις προσπάθειες σας για απώλεια βάρους ή γενικά στην υγεία σας, μιλήστε με τολ γιατρό σας.

Η προπόνησή σας

Η αεροβική άσκηση καίει μεν τις θερμίδες και κάνει την καρδιά μας υγιέστερη, αλλά και η δυναμική άσκηση είναι απαραίτητη, ιδίως μετά την απώλεια βάρους. Αυτό συμβαίνει επειδή η απώλεια βάρους δεν είναι αποκλειστικά λίπος, αλλά και από μύες, και όταν μειώνονται τα επίπεδα μυών, ο μεταβολισμός επιβραδύνει και ενδεχόμενη μελλοντική απώλεια βάρους.

DNA – Κληρονομικότητα

Σε ορισμένες περιπτώσεις τα κριτήρια εξαρτώνται εν πολλοίς κι από το dna σας. «Εκτιμάται ότι 20 κύρια γονίδια και 200 ή περισσότερα δευτερεύοντα γονίδια επηρεάζουν την αποθήκευση λίπους και τη διατήρηση του βάρους», λέει ο dr. Primack. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η γνώση είναι δύναμη. Και κατάλληλες εξετάσεις υπάρχουν, και φυσικά μπορείτε να ρωτήσετε γονείς και λοιπούς συγγενείς, για να έχετε μια ιδέα.

Ο ύπνος σας

Το πόσο κοιμάστε παίζει μεγάλο ρόλο στον μεταβολικό σας ρυθμό και στο πόσο γρήγορα είστε σε θέση να χάσετε βάρος», λέει ο Primack. «Οι άνθρωποι που κοιμούνται λιγότερο από επτά ώρες τη νύχτα τείνουν να έχουν πιο αργούς μεταβολισμούς».

Εν τω μεταξύ, ανεξάρτητα από το πόσες ώρες κοιμάστε τη νύχτα, εάν ο ύπνος είναι κακής ποιότητας, μπορεί επίσης να επηρεάσει το μεταβολισμό σας. Οι δυσκολίες στην αναπνοή την ώρα του ύπνου συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με προβλήματα βάρους.

Η ηλικία σου

Καθώς οι άνθρωποι μεγαλώνουν, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να χάσουν βάρος, αλλά κι όταν το καταφέρουν, αυτό συμβαίνει με χαμηλότερους ρυθμούς. Αυτό φυσικά επηρεάζεται και από τις ορμονικές μεταβολές (ηhem, εμμηνόπαυση και χαμηλή τεστοστερόνη), ενώ ένας άλλος σοβαρός λόγος είναι η σαρκοπενία ή η απώλεια μυϊκής μάζας που συμβαίνει φυσικά, κατά τη διαδικασία της γήρανσης.

Πηγη : iForm
Fitness Motivation Hellas © 2017 All rigths reserved