Πέτυχε σημαντικά αποτελέσματα στο σωμα σου με Pilates

To Pilates, αρχικά ξεκίνησε ως μια μέθοδος προπόνησης για χορευτές, και κατά κύριο λόγο αυτών του μπαλέτου, προκειμένου να βελτιώσει τη στάση του σώματός τους, τον μυϊκό τόνο, την ευλυγισία, την ισορροπία και των έλεγχο των κινήσεών τους.
Ωστόσο, δεν αποτελεί μέθοδο προπόνησης αποκλειστικά για επαγγελματίες χορευτές, αλλά για τον καθένα ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, επιπέδου και σωματότυπου που θέλει να κερδίσει τα οφέλη του Pilates. Πάμε λοιπόν να κατατάξουμε τα οφέλη αυτά όσον αφορά στο σώμα:

  • Τι προσφέρει η μέθοδος Pilates στο σώμα;

Ίσως το σπουδαιότερο πλεονέκτημα του Pilates έγκειται στο γεγονός πως ο καθένας μπορεί να επιτύχει σημαντικά αποτελέσματα στο σώμα του, χωρίς το φόβο τραυματισμών και επιβάρυνσης των αρθρώσεων αλλά αντιθέτως με έλεγχο και ασφάλεια.

Επιπλέον, δεν απαιτείται ιδιαίτερος και ακριβός εξοπλισμός, αλλά ένα απλό στρώμα και το βάρος του σώματος αρκούν για μια αποτελεσματική προπόνηση, με την προϋπόθεση πως τηρείται η σωστή τεχνική και η κατάλληλη αναπνοή υπό την καθοδήγηση του εξειδικευμένου εκπαιδευτή.
Το πλούσιο ασκησιολόγιο του Pilates, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ενδυνάμωση του πυρήνα, γνωστός με τον όρο ‘’Powerhouse’’, δηλαδή στους μύες του κορμού που σταθεροποιούν τη σπονδυλική στήλη όπως οι κοιλιακοί, οι γλουτιαίοι, οι μύες της ράχης και της λεκάνης.



Σύμφωνα με έρευνες, το Pilates ενεργοποιεί και δυναμώνει τους επιφανειακούς αλλά και τους βαθύτερους κοιλιακούς μυς, περισσότερο από τις συμβατικές ασκήσεις κοιλιακών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όχι μόνο ένα σφιχτό και αρμονικό σώμα, αλλά και τη βελτίωση της κακής στάσης, την αποκατάσταση και πρόληψη τραυματισμών καθώς και τη βελτίωση της απόδοσης σε άλλες μορφές προπόνησης ή σε κάποιο άθλημα.

Η μέθοδος Pilates, στοχεύει παράλληλα στην επιμήκυνση και αλλά και ενδυνάμωση και των μυών όλου του σώματος, το οποίο οπτικά καταλήγει σε ένα σώμα λεπτό και τονωμένο.

Ωστόσο, δεν ενδείκνυται αυτός ο τρόπος άσκησης για κάποιον που στοχεύει στη μυϊκή υπερτροφία, δηλαδή στην αύξηση του όγκου των μυών, καθώς δεν υπάρχει αυξανόμενη επιβάρυνση, όπως γίνεται στην προπόνηση με βάρη.
Μια προπόνηση Pilates μπορεί να είναι τόσο εύκολη ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί ένας αρχάριος ή ηλικιωμένος αλλά να είναι και τόσο απαιτητική ώστε ένα επαγγελματίας της άθλησης να το βγάζει με δυσκολία.
Για την αύξηση της δυσκολίας και ποικιλίας των προπονήσεων, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελαστικές αντιστάσεις, ιμάντες αιώρησης, μπάλες διαφόρων μεγεθών, μπάλες με βάρος, αλλά ακόμα και βαράκια, προκειμένου να υπάρχουν συνεχώς νέα ερεθίσματα στο μυϊκό μας σύστημα ώστε να αποφύγουμε το πλατώ, δηλαδή το σημείο όπου δεν θα υπάρχουν πλέον αλλαγές στο σώμα.

Συνοψίζοντας, από τη μέθοδο Pilates όλοι μπορούν να επωφεληθούν, όπως ένας αρχάριος που θα έχει τις σημαντικότερες και ταχύτερες αλλαγές στη δύναμη, την τόνωση και μυϊκή αντοχή, ένας λάτρης των βαρών που θα έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ασφάλεια στην προπόνησή του, όπως και ένας φανατικός της άσκησης που θέλει να εμπλουτίσει το πρόγραμμά του με ποικίλες μορφές εκγύμνασης.

Το άρθρο επιμελήθηκε για την Fitness Motivation Hellas  η Pilates Trainer
 Μαρία Φιρλίγκου

Fitness Motivation Hellas © 2018 All rigths reserved