Μπάρα VS αλτήρες – Fitness Motivation Hellas

Να και ένα ακόμα ερώτημα που διαιωνίζει εδώ κι αρκετό καιρό πολύ κόσμο. Πλέον όμως όλο και περισσότεροι είναι οι φανατικοί του fitness που ασχολούνται, διαβάζοντας, ακούγοντας, ψάχνοντας κλπ για να βρουν τρόπους να γυμναστούν πιο αποτελεσματικά. Για αυτούς όμως που βρίσκονται στο ξεκίνημα τους και θέλουν να διευρύνουν τις γνώσεις τους επάνω στο fitness θα δώσω στο παραπάνω ερώτημα της εξής πληροφορα: Αναλόγως το πρόγραμμα και το επίπεδο.

Πιο αναλυτικά:

Η κύρια διαφορά μεταξύ μπάρας και αλτήρων είναι ότι με τη χρήση των αλτήρων αυξάνονται κατά τη διάρκεια της άσκησης κάποιοι παράγοντες όπως έλλειψη ισορροπίας, νευρομυική συναρμογή, κιναισθητική ικανότητα. Η μπάρα προσδίδει μεγαλύτερη σταθερότητα και ισορροπία σε μια άσκηση είτε πρόκειται για κάμψεις δικεφάλων είτε για πιέσεις στήθους κ.α. Επομένως ένας αρχάριος ασκούμενος που οι μυς του δεν είναι πλήρως ενεργοποιημένοι, εφόσον έχει περάσει το στάδιο προσαρμογής με ασκήσεις σε μηχανήματα, η ιδανική επιλογή είναι να ξεκινήσει να χρησιμοποιεί μπάρες.

Η αστάθεια των χεριών που φυσιολογικά υπάρχει κατά τη διάρκεια της άσκησης με αλτήρες, είναι το ερέθισμα που χρειάζονται οι μυς για να ενεργοποιήσουν περαιτέρω κινητικές μονάδες – άρα μυικές ίνες. Ένας προχωρημένος ασκούμενος που έχει ενεργοποιήσει πολύ πιο ολοκληρωμένα τους μυς του, θα πάρει τα κατάλληλα ερεθίσματα μέσα από τη χρήση τους.

Και τι γίνεται όταν για μήνες χρησιμοποιεί κάποιος αλτήρες και υπάρχει στασιμότητα χωρίς αποτελέσματα; Καλό είναι ανα 1-1,5 μήνα που εφαρμόζεται αλλαγή προπονητικού πλάνου, πέρα από το ασκησιολόγιο να εναλλάσσονται και τα φορτία. Είναι δεδομένο ότι στην μπάρα μπορεί να σηκώσει περισσότερα κιλά κάποιος από ότι στο σύνολο με δυο αλτήρες. Κάποιος που χρησιμοποιεί στις πιέσεις στήθους με μπάρα 90 κιλά, στους αλτήρες θα σηκώνει γύρω στα 30 + 30. Σύνολο 60 kg. Έτσι με τη χρήση της μπάρας δίνουμε τη δυνατότητα στο μυ να σηκώσει παραπάνω κιλά. Ακόμη και αυτό αποτελεί ένα διαφορετικό ερέθισμα σαν αυτά που προανέφερα για άμεσες προσαρμογές. Και τον επόμενο μήνα επιστρέφει στους αλτήρες. Κι όσο πιο συχνά γίνονται αυτές οι εναλλαγές, οι μυς δε θα “βαρεθούν” ποτέ.

 

Υ.Γ. Ιδανική είναι η χρήση μπάρας και αλτήρων συνδυαστικά σε ΔΙΣΕΤ ασκήσεων

Γιώργος Ιορδανου
Personal Trainer

Fitness Motivation Hellas © 2018 All rigths reserved