ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΑ VS ΦΥΣΙΚΑ ΤΡΟΦΙΜΑ -Fitness Motivation Hellas

Οι διαφορές ποιότητας μεταξύ επεξεργασμένων και φυσικών τροφίμων βοηθούν να εξηγηθεί γιατί θα χρειαζόταν περισσότερη ενέργεια για την πέψη των τελευταίων. Τα περισσότερα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν τροποποιημένους κόκκους. απο τους οποίους έχει απομακρυνθεί το μεγαλύτερο μέρος του πίτουρου και των μικροβίων και τα συνοδευτικά θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν, όπως βιταμίνες Β, φυτοθρεπτικά συστατικά, φαινόλες, μέταλλα, ίνες και πρωτεΐνες. Η απομάκρυνση των μικροβίων συμβάλλει στη χαμηλότερη πρωτεϊνική περιεκτικότητα των επεξεργασμένων κόκκων και η απομάκρυνση του πλούσιου σε ίνες πίτουρου καθιστά το υπόλοιπο άμυλο πιο εύπεπτο.

 

Η μηχανική προετοιμασία των επεξεργασμένων τροφών μπορεί επίσης να προκαλέσει την απώλεια πολλών συστατικών που προάγουν την υγεία. Όπως βιοενεργές ουσίες (δηλαδή ισοφλαβόνες και αντιοξειδωτικά που συμμετέχουν στο μεταβολισμό), φυτοχημικά, αμινοξέα και φυτικές ίνες. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην απομάκρυνση του κλάσματος των πίτουρων στην άλεση σίτου, η οποία σχετίζεται με μειώσεις των διαφόρων φαινολικών, την ολική αντιοξειδωτική ικανότητα και β-καροτένιο. Συνεπώς, τα τρόφιμα αυτά τείνουν να έχουν λιγότερους μεταβολίτες και επομένως απαιτούν λιγότερη παραγωγή ενζύμων και περισταλτική κίνηση όπως και απλούστερη απορρόφηση και λιγότερο δευτερογενή μεταβολισμό, που απαιτούν ενέργεια. Περαιτέρω, έχει δειχθεί ότι έχουν υψηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από τα μη επεξεργασμένα αντίστοιχα τρόφιμα και η απώλεια ινών τείνει να μειώσει τον όγκο του γεύματος και τον αργό κορεσμό όπου αμφότερα οδηγούν σε αυξημένη ημερήσια θερμιδική πρόσληψη.

Δίαιτες με υψηλό ποσοστό επεξεργασμένων τροφών θα έχουν ως αποτέλεσμα αυξημένη αποθήκευση ενέργειας αυξημένη παραγωγή ινσουλίνης και μπορεί να συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους.

Πως επιδρά η επιλογή αυτή στην προπόνηση?

Όταν επιλέγουμε τρόφιμα επεξεργασμένα -ταλαιπωρημένα κατα μια έννοια χάνονται πολλές βιταμίνες,ιχνοστοιχεία ένω υπάρχουν έκδοχα συντήρησης τα οποία δεν αντικατοπτρίζουν ένα υγιές προφίλ.Η μειωμένη διαθεσιμότητα θρεπτικών ουσιών από επεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί να προκαλέσει υπερκατανάλωση ώστε να γεφυρωθεί υποσυνείδητα αυτό το διατροφικό χάσμα. Παράλληλα αυξάνεται ο γλυκαιμικός δείκτης και κατ’επέκταση η παραγωγή ινσουλίνης που είναι δυσμενής παράγοντας τόσο προ όσο και μέτα-προπονητικά.όσον αφορά την τροφογενή θερμογένεση που αυξάνεται όσο πιο φυσικό είναι ένα τρόφιμο δίνουν ένα θετικό υπόστρωμα για ομαλότερη έναρξη της άσκησης καθότι θα δωθεί η δυνατότητα να υπάρξει αυξημένη θερμοκρασία καλύτερη κυκλοφορία και δραστηριότητα ενζύμων μεταβολισμού.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΕΞΑΚΗ ΓΑΒΑΛΑ

ΙΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Fitness Motivation Hellas © 2018 All rigths reserved