ΕΝΔΟΡΦΙΝΕΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ

Σκεφτείτε για μια στιγμή τα συναισθήματα που βιώσατε όταν μόλις είχατε τρέξει, μόλις είχατε τελειώσει μια μεγάλη προπόνηση ή μόλις είχατε γελάσει υπερβολικά.
Θυμάστε πώς αισθανθήκατε; Μήπως νιώσατε αναζωογόνηση; Αν βιώσατε μια τέτοια αίσθηση, πρέπει να γνωρίζετε πως αυτή προκλήθηκε από την έκκριση ενδορφινών στον οργανισμό σας.

Το ακόμα πιο σπουδαίο είναι πως τα συναισθήματα που προκαλούν οι ενδορφίνες μπορούν να διαρκέσουν για δώδεκα ώρες! Τι είναι οι ενδορφίνες; Οι ενδορφίνες είναι μικρές ομάδες πρωτεϊνών που παράγονται στην υπόφυση και στον υποθάλαμο του εγκεφάλου, απελευθερώνονται μέσω του νωτιαίου μυελού και διοχετεύονται με την κυκλοφορία του αίματος. Το ανθρώπινο σώμα παράγει τουλάχιστον 20 διαφορετικά είδη ενδορφινών. Θεωρούνται το καλύτερο φάρμακο κατά της κακής διάθεσης και αποτελούν ισχυρότατο παυσίπονο – εκατό φορές πιο ισχυρό από τη μορφίνη.

Η δράση τους είναι ιδιαίτερα ευεργετική καθώς γεννούν αίσθημα ευδαιμονίας, βελτιώνουν τη διάθεση εξουδετερώνοντας τα υψηλά επίπεδα της αδρεναλίνης που προκαλεί το στρες, ισχυροποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα και καθυστερούν τη γήρανση. Επίσης, όταν παράγονται σε μεγάλες ποσότητες, συμβάλλουν στην υγεία των οργάνων του σώματος. Αποτελούν μια κατηγορία νευροδιαβιβαστών που παράγονται από το σώμα έχοντας ως έναυσμα τον πόνο και την προσπάθεια και χρησιμοποιούνται εσωτερικά ως παυσίπονο. Τα επίπεδά τους αυξάνονται όταν εκτελούμε κάποιες λειτουργίες: η γυμναστική, το γέλιο και η κατανάλωση σοκολάτας είναι κάποιες από αυτές. Η συστηματική άσκηση αποτελεί έναν από τους πιο σίγουρους τρόπους να αυξήσετε τα επίπεδα των ενδορφίνων σας.

Δεν είναι τυχαίο ότι, όσοι ασχολούνται με τη φυσική δραστηριότητα, νιώθουν άσχημα όταν την διακόπτουν και ουσιαστικά βιώνουν ένα είδος συνδρόμου στέρησης. Η γυμναστική αποτελεί, έτσι κι αλλιώς, το φάρμακο για διάφορες ασθένειες, όπως οι καρδιολογικές παθήσεις και η οστεοπόρωση, ταυτόχρονα όμως είναι και φυσικό αντικαταθλιπτικό: μια αποτελεσματική θεραπεία για τη θλίψη, το άγχος και τη μελαγχολία.
Η έκκριση σεροτονίνης και ενδορφινών την ώρα της άσκησης συμβάλλουν στην καλή διάθεση, δρουν κατευναστικά σε περιπτώσεις άγχους ή έντονου θυμού και βοηθούν το μυαλό να ξεχάσει.
Μέσω της άσκησης, λοιπόν, έχουμε όλοι μας την ευκαιρία να εκτονώσουμε το στρες και να αυξήσουμε τις ενδορφίνες στον εγκέφαλό μας!
πηγη : athlesis.gr
Fitness Motivation Hellas © 2017 All rigths reserved