10 βασικές προϋποθέσεις για έναν αποτελεσματικό personal trainer.

Ένας σπουδαίος personal trainer θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις την υγεία σου, την καύση λίπους και να χτίσεις μυς χωρίς τραυματισμούς. Θα σε επιτηρεί καθ’ όλη τη διάρκεια της κάθε προπόνησης, θα διορθώνει τα λάθη σου και θα δημιουργεί λογικά προγράμματα προπόνησης ώστε να αποφεύγεις το πλάτιασμα και να αναπτύσσεις καλές κινητικές ικανότητες.

Ωστόσο, σε κάθε έναν καλό προπονητή fitness, αντιστοιχούν πολλοί κακοί προπονητές οι οποίοι θα περιορίσουν τη πρόοδο σου, θα σε μπερδέψουν και πιθανότατα θα σου προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς. Ακόμη χειρότερα, μπορεί να δεις αρχικά μερική απώλεια λίπους ή μυϊκή ανάπτυξη και έτσι να αρχίσεις να σκέφτεσαι ότι είναι καλύτεροι απ’ όσο έδειχναν. Γι’ αυτό, ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος να κρίνεις αν ο προπονητής σου είναι αποτυχημένος ή επιτυχημένος?
Ορίστε τα 10 πράγματα που ξεχωρίζουν έναν καλό προπονητή fitness από έναν μέτριο. Έλεγξε τα μαζί του-της, για να δεις αν περνάει το τεστ της λίστας ή όχι. Αν έχεις σπουδαίο προπονητή, το πιθανότερο είναι να απολαύσει τις ερωτήσεις σου και να συνεργαστεί ευχάριστα σε αυτό.  

1) Να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα, όχι μια προπόνηση 
Οποιοσδήποτε μπορεί να σε νικήσει με ασκήσεις και να σε κάνει να πονέσεις, αλλά χρειάζεται έναν ευφυή επαγγελματία για να φτιάξει ένα πρόγραμμα που θα είναι μακροπρόθεσμο, που θα ξεδιπλώνει πτυχές του fitness όπως δύναμη, φυσική κατάσταση και ευκινησία, και θα επιφέρει σπουδαία αποτελέσματα με ασφαλή τρόπο. Ένας καλός προπονητής θα γνωρίζει ήδη τι θα πρέπει να πετύχεις αυτή τη εβδομάδα, την επόμενη και ούτω καθ’ εξής μέχρι τον επόμενο μήνα, καθώς επίσης και τα ακριβή βήματα για να φτάσεις εκεί.  

2) Να σε περάσει από ενδελεχή αξιολόγηση 
Ένας σπουδαίος personal trainer θα αναλύσει το σώμα σου και τις ικανότητες σου πριν σχεδιάσει το πρόγραμμα σου, επειδή η αξιολόγηση σου αποκαλύπτει τις δυνατότητες σου. Πράγματα όπως μια οθόνη κίνησης ή μια αξιολόγηση της στάσης του σώματος σου εντοπίζουν τα αδύναμα σημεία σου και τις προβληματικές περιοχές, ώστε ο προπονητής να μπορέσει να δομήσει ένα πρόγραμμα που: 1) θα πραγματεύεται αυτά τα ζητήματα και 2) θα χρησιμοποιεί τις κατάλληλες ασκήσεις για το τρέχον επίπεδο σου.

3) Να προσαρμόσει το πρόγραμμα στο σωματότυπο σου
Κάθε πελάτης είναι διαφορετικός με μοναδικό στόχο, ικανότητα κίνησης και ιστορικό προπονήσεων. Ωστόσο, ένας έξυπνος προπονητής φτιάχνει το κάθε πρόγραμμα ώστε να καλύπτει τις συγκεκριμένες ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά. Για παράδειγμα, ένας πελάτης με έντονο πόνο στο γόνατο θα έχει στο πρόγραμμα του ασκήσεις κάτω κορμού που θα ελαχιστοποιούν την κάμψη του γόνατος και θα στοχεύουν στην οπίσθια αλυσίδα. 
Ο κακός προπονητής, από την άλλη, δίνει ακατάλληλες ασκήσεις. Για παράδειγμα, θα δώσει σε έναν παχύσαρκο πελάτη δεκάδες άλματα σε κουτί και burpees, τα οποία θα συνθλίψουν τις αρθρώσεις του, ή θα δώσει σε όλους τους πελάτες την ίδια προπόνηση, που κάποιους θα τους περιορίσει και άλλους θα τους βλάψει.
Βραχυπρόθεσμα, ο πελάτης του μπορεί να χάσει μερικά κιλά, μακροπρόθεσμα όμως, ρισκάρει άθλια αποτελέσματα και σοβαρούς τραυματισμούς. Δυστυχώς, είναι δύσκολο για τους αρχάριους να γνωρίζουν ποιές ασκήσεις είναι κατάλληλες—σε αυτή τη περίπτωση, πάρε μια δεύτερη γνώμη από έναν αξιοσέβαστο προπονητή fitness. 

4) Να διαβάζει βιβλία fitness και να παρακολουθεί διοργανώσεις fitness
Όπως λέει και το παλιό κλισέ: “Αν δεν βελτιώνεσαι, απλά χειροτερεύεις.” Ένας σπουδαίος personal trainer πάντα θα μαθαίνει και θα βελτιώνεται ανεξάρτητα από το πόσο καιρό έχει να προπονηθεί. Θα βυθίζεται στην πρόσφατη βιβλιογραφία του fitness (ίσως και σε αυτό το άρθρο), θα διαβάζει μελέτες, θα βλέπει DVD και θα παρακολουθεί σεμινάρια όπου θα μπορεί να μαθαίνει περισσότερα για νέες ασκήσεις, τεχνικές και φιλοσοφίες. Τι στο καλό, οι καλύτεροι προπονητές θα κάτσουν για μεσημεριανό με άλλους προπονητές και θα συζητήσουν για fitness και ανατομία. Αλλά τι γίνεται αν ο προπονητής σου δεν κάνει πολλά από αυτά?
Αυτό σημαίνει ότι έχεις έναν μέτριο προπονητή. Και αν ξοδεύεις αρκετά γιατί να έχεις έναν μέτριο? Πάντα να ρωτάς τον προπονητή σου τι διαβάζει ή μελετάει εκείνη τη περίοδο σχετικά με το χώρο του fitness. Αν απαντήσει με σιωπή και μια αμήχανη ματιά, αυτό είναι κόκκινη κάρτα.

5) Να σου δίνει την πλήρη προσοχή του κατά την προπόνηση 
Όχι κινητά, όχι συνομιλίες-πηγαδάκια, όχι βλέμματα σε άλλους ή άλλες. Ο καλός προπονητής είναι συγκεντρωμένος σε σένα. Παρατηρεί την κάθε σου επανάληψη, βεβαιώνοντας ότι καταναλώνεις αρκετά υγρά και επιπλέον επιτρέποντας σου έξτρα χαλάρωση όταν τη χρειάζεσαι. Στέκεται όρθιος και σε γυροφέρνει όταν ασκείσαι για να δει την τεχνική σου από κάθε πλευρά. Αυτή είναι η ευθύνη του.  

6) Να δίνει καλά συνθήματα όταν χρειάζεται
Ο καλός προπονητής έχει μια βιβλιοθήκη από συνθήματα για κάθε άσκηση. Αλλά τα καλά συνθήματα υπερβαίνουν τις προφανείς εντολές όπως “ανέπνευσε!” ή “μείνε ψηλά!”. Ένας σπουδαίος προπονητής επίσης γνωρίζει πως να τοποθετήσει το σώμα σου χειροκίνητα, μπορεί να δώσει ακριβείς λεπτομέρειες και ακόμη να χρησιμοποιήσει εξοπλισμό όπως ιμάντες και ταινία για να δημιουργήσει τους κατάλληλους μηχανισμούς. 

7) Να φροντίζει το ίδιο του το σώμα 
Ένας personal trainer χρειάζεται να είναι σε καλή φόρμα. Βέβαια, δεν είναι απαραίτητο να μοιάζει με έλληνα θεό, αλλά αδιαμφισβήτητα πρέπει να υποστηρίζει το επάγγελμα του και να κατέχει ικανοποιητικό ποσοστό δύναμης, μυϊκής μάζας, φυσικής κατάστασης, κινητικής ικανότητας και να είναι αρκετά «στεγνός»—με άλλα λόγια, πρέπει να δείχνει ότι γυμνάζεται.
Πολλοί προπονητές, ωστόσο, μοιάζουν σα να μη σήκωσαν ποτέ βάρη ή σα να έφαγαν ένα τόνο σκουποδοφάγια. Αν παιδεύονται με το ίδιο τους το σωματικό λίπος, τραυματίζονται επαναλαμβανόμενα ή δεν μπορούν να δείξουν σωστά τις ασκήσεις, τότε είναι αποτυχημένοι. 
(Εδώ θα διαφωνήσω με το άρθρο λίγο. Υπάρχουν και ξέρω κάποιους εξαιρετικούς trainers με λίγα κιλά παραπάνω #Γιάννης ) 

8) Να σου κάνει ολοκληρωμένο ζέσταμα
Να είσαι επιφυλακτικός με τον προπονητή που σε βάζει να κάνεις διάδρομο για ζέσταμα: οι πιθανότητες είναι είτε να είναι τεμπέλης ή να μην ξέρει τίποτα καλύτερο. Αντιθέτως, ένας σπουδαίος προπονητής θα σε βάλει να κάνεις ένα δυναμικό ζέσταμα γεμάτο με κινήσεις που θα αυξήσουν την ευκινησία στις συνήθεις προβληματικές περιοχές (ώμους, γοφούς, αστραγάλους κλπ.), θα ενεργοποιήσουν τους χρόνια αδύναμους μυς (γλουτούς, σταθεροποιητές ώμων κλπ.) και θα προετοιμάσουν το νευρικό σου σύστημα για να σηκώσει βάρη και να κινηθεί αποτελεσματικά. 
Συνήθως, αν μπορεί να σχεδιάσει ένα καλό ζέσταμα, μπορεί να σχεδιάσει και ένα καλό πρόγραμμα

9) Να σε ακούει 
Τις ημέρες που αισθάνεσαι άρρωστος ή κουρασμένος, ένα καλός προπονητής θα τροποποιεί το πρόγραμμα σου. Θα συνεχίζεις να έχεις μια καλή προπόνηση, αλλά πιθανότατα θα σου μειώσει την ένταση, θα αυξήσει τις περιόδους χαλάρωσης ή θα αλλάξει τις ασκήσεις. 
Ένας κακός προπονητής, από την άλλη, δεν καταλαβαίνει ή δεν νοιάζεται, θα συνεχίσει να σε πιέζει παρά την πάθηση σου. Ακόμη χειρότερα, αν τραυματιστείς, μπορεί ακόμη και να επιμείνει να πιεστείς παρά τον πόνο, πράγμα που μόνο θα χειροτερέψει την κατάσταση. 

10) Να σε παραπέμπει αλλού όταν είναι απαραίτητο 
Απόφυγε τους προπονητές που νομίζουν ότι μπορούν να θεραπεύσουν τραυματισμούς και παθήσεις μόνοι τους, είναι εξαιρετικά επικίνδυνο επειδή παρά το ότι έχουν καλή πρόθεση, τους λείπει η γνώση και τα νομικά προσόντα να διαγνώσουν και να επιλύσουν προβλήματα. 
Αν είσαι άρρωστος, ένας καλός προπονητής δεν θα σου συστήσει ποτέ τίποτα περισσότερο από ξεκούραση και υγρά. Αν είσαι κουρασμένος, δεν θα σου προτείνει ποτέ να πιείς ένα κάρο συμπληρώματα. Και αν είσαι χτυπημένος, δεν θα προσπαθήσει ποτέ να κάνει διάγνωση

πηγη: myfitway.gr

 

 

 

 

 

Fitness Motivation Hellas © 2018 All rigths reserved